SEO adalah yang sentiasa berubah, sains luas yang sering sukar untuk difahami.
Anda tahu bahawa anda perlu kata kunci tertentu untuk meningkatkan trafik laman web anda, tetapi kami hendak campakkan curveball lain pada anda - pengindeksan semantik terpendam (LSI).
Ia berbunyi seperti istilah rumit, tetapi jika anda memahami bagaimana asas SEO berfungsi anda sudah separuh jalan. Di bawah ini saya akan menjelaskan bukan sahaja apa yang dimaksudkan tetapi juga bagaimana anda boleh menggunakannya untuk membantu meningkatkan strategi SEO anda dan mengembangkan perniagaan anda.
Apa yang Pendam Pengindeksan Semantik? Bagaimana ia membantu SEO?
Pendam pengindeksan semantik adalah satu konsep yang enjin carian seperti Google gunakan untuk mengetahui bagaimana istilah dan kandungan secara bersama bermaksud perkara yang sama.
Dalam erti kata lain, untuk memahami bagaimana LSI berfungsi, anda perlu memahami bahawa enjin carian adalah bijak untuk mengenalpasti konteks dan sinonim yang berkaitan dengan kata kunci anda kandungan anda.
Walau bagaimanapun, tanpa LSI kata kunci yang diperlukan enjin carian banyak usaha untuk mencari ini sinonim dan hubungan kata kunci anda dengan kandungan di laman web anda. Dengan itu berkata, enjin carian seperti Google pangkat laman web mereka yang menggunakan LSI kata kunci lebih tinggi daripada mereka yang tidak.
Dengan menggunakan kata kunci LSI, anda lebih berupaya untuk mencipta kandungan yang mengalir dengan cara yang lebih perbualan. Menggunakan kata kunci tertentu akan menghasilkan keputusan yang serupa dengan topik yang anda berbincang. Dengan cara ini anda tidak overstuffing kandungan anda dengan kata kunci yang sama, menjadikannya hampir tidak boleh dibaca oleh khalayak anda.
Ia juga membantu bahawa anda termasuk LSI untuk memberikan maklumat yang tepat kepada penonton yang betul. Apabila anda menggunakan kata kunci LSI, penonton anda dapat mencari jawapan kepada carian mereka lebih cepat dan lebih mudah, sekali gus menjana lebih banyak lalu lintas ke laman web perniagaan anda.
Bagaimana anda boleh mencari kata kunci LSI?
Masih keliru? Ia adalah kerana LSI kata kunci lebih masuk akal apabila anda boleh melihat contoh dan tahu bagaimana untuk mencari mereka.
Mencari kata kunci yang tepat bermakna menggunakan peralatan yang betul, jadi pertimbangkan beberapa alat di bawah:
Carian Google
Salah satu cara yang paling mudah untuk mencari kata kunci anda adalah dengan pergi terus ke sumber. Melakukan carian Google untuk melihat kata kunci atau frasa yang berkaitan dengan tempoh tertentu. Sebagai contoh, kami mengambil carian dengan perkataan "anjing."
Google Perancang Kata Kunci
Anda perlu membuat akaun Google AdWords untuk menggunakan Perancang Kata Kunci. Sebaik sahaja anda telah log masuk ke Google, anda boleh mengakses Perancang Kata Kunci di sini:
Sebaik sahaja anda masuk ke dalam perancang, terdapat pilihan pasangan untuk anda untuk memilih. Teruskan dan klik pada pilihan pertama, "Mencari kata kunci baharu menggunakan frasa, laman web, atau kategori." Kemudian, anda boleh taipkan maklumat dan kata kunci anda dan tekan "Dapatkan idea."
Kami pergi dan ke hadapan dan menggunakan istilah "anjing" yang sama untuk menjaga perkara yang mudah untuk anda. Berikut adalah keputusan yang muncul apabila kita dicari.
Ini adalah kata kunci LSI berkaitan yang bersekutu Google dengan istilah tertentu. Anda juga akan dapat melihat berapa banyak carian yang dilakukan semasa bulan purata, dan persaingan perkataan atau frasa.
Anda ingin mencuba, free register di link ini, http://www.id4u.my/ID0038MY > KLIK JOIN US, isi form yang di sediakan..
0 comments:
Post a Comment